CCA A DECIS MONITORIZAREA SERVICIILOR DE PROGRAME ALE UNOR POSTURI DE TELEVIZIUNE

Joi ,Decembrie 03, 2015 - 15:20

Consiliul Coordonator al Audiovizualului s-a întrunit astăzi, 3 decembrie 2015, în şedinţă publică. 

Autoritatea de reglementare în domeniul comunicării audiovizuale a examinat Raportul de monitorizare a posturilor de radio „Radio Moldova”, „Muz FM”, „Radio Poli Disc – Русское Радио”, „Hit FM”, „Europa Plus Moldova”, „COOL Radio”, „KISS FM”, „AQUARELLE-FM”, „RETRO FM”, „Vocea Basarabiei”, „Radio Naţional FM”, „Autoradio/Avtoradio”, „Radio Alla”, „Radio ZUM” şi „Radio 911”, la capitolul respectării concepţiei generale şi a condiţiilor de plasare a publicităţii în serviciile de programe, conform prevederilor legislaţiei în vigoare. Rezultatele monitorizării au atestat că majoritatea posturilor de radio comit abateri de la concepţia generală a serviciului de programe, aprobată de Consiliul Coordonator al Audiovizualului, iar unele posturi nu respectă condiţiile de plasare a publicităţii în serviciile de programe.

În urma audierii reprezentanţilor posturilor de radio şi în cadrul discuţiilor pe marginea rezultatelor monitorizării, au fost constatate neconcordanţe între termenii utilizaţi în concepţiile generale, cum ar fi producţie autohtonă şi program autohton, şi definirea acestora în Codul audiovizualului, după unele modificări ale acestuia. Prin consens s-a luat decizia de a actualiza concepţiile generale, adaptîndu-le la noile realităţi mediatice.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a decis astăzi monitorizarea serviciilor de programe ale posturilor de televiziune „Moldova-1”, „Prime”, „Publika TV”, „Canal 3”, „Canal 2”, „N 4”, „TV 7”, „PRO TV CHIŞINĂU”, „Jurnal TV”, „Realitatea TV”, „Accent TV”, „Euro TV”, „RTR Moldova” şi „Ren Moldova” la capitolul respectării prevederilor deciziilor CCA nr. 21 din 26.02.2008 şi nr. 38 din 19.03.2014 şi respectarea condiţiilor de difuzare a comunicărilor comerciale (publicitate, teleshopping, sponsorizare, plasarea de produse), pe parcursul a 5 zile fiecare.

Tot în cadrul şedinţei, CCA a examinat declaraţiile radiodifuzorilor privaţi cu privire la asigurarea transparenţei proprietăţii.

Astfel, din cei 120 de radiodifuzori privaţi care deţin licenţă de emisie, 119 (53 posturi radio şi 67 posturi TV) au prezentat la CCA declaraţiile pe proprie răspundere cu privire la asigurarea transparenţei proprietăţii. Singura întreprindere care încă nu a depus declaraţie este ÎCS „Vînzări Inteligente” S.R.L., fondatoarea postului de televiziune Fishing & Hunting Premium Channel, fapt pentru care a fost sancţionată cu amendă maximă.

CCA a publicat pe pagina sa web, la Rubrica Transparenţa proprietăţii, toate declaraţiile radiodifuzorilor privaţi cu privire la asigurarea transparenţei proprietăţii (în total 119).

Informaţia completă despre şedinţa publică de astăzi poate fi găsită pe pagina web a Consiliului Coordonator al Audiovizualului, la rubrica Decizii curente.

 

Serviciul Comunicare şi relaţii cu publicul